Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem pacjenta

Jesteś kierownikiem małego POZ, który udziela świadczenia zdrowotne na podstawie kontraktu z NFZ?
Również i ty jesteś zobowiązany do wdrożenia wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem , na który składają się zasady, procedury, metody oraz opisy stanowisk pracy opracowane i podejmowane w celu zapobieżenia wystąpieniu zdarzeń niepożądanych.
 Wewnętrzny systemu zarzadzania jakością i bezpieczeństwem – zwany dalej wewnętrznym systemem to system, o którym mowa w ustawie z dnia 16 czerwca 2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta.
 Wewnętrzny systemu zarzadzania jakością i bezpieczeństwem obejmuje opracowanie, wdrożenie, utrzymanie i usprawnianie tego systemu na podstawie oceny jego skuteczności oraz wyników badań opinii i doświadczeń pacjentów.
 Wewnętrzny systemu zarzadzania jakością i bezpieczeństwem stanowi ogół działań podejmowanych w podmiocie w celu zapobieżenia występowaniu zdarzeń niepożądanych oraz inicjowaniu działań doskonalących poziom satysfakcji pacjentów.

Celem wdrożonego wewnętrznego systemu zarzadzania jakością i bezpieczeństwem jest zapewnienie:
1) wdrożenia rozwiązań służących identyfikacji ryzyka wystąpienia zdarzeń niepożądanych i zarządzaniu tym ryzykiem w ramach udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej;
2) identyfikacji obszarów priorytetowych dla poprawy jakości i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej;
3) określenie kryteriów i metod potrzebnych do zapewnienia skutecznego nadzoru nad jakością i bezpieczeństwem udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej;
4) okresowego monitorowania i oceny jakości i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej;
5) monitorowania zdarzeń niepożądanych;
6) dostępu do szkoleń służących uzyskaniu i podnoszeniu kompetencji personelu w jakości i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń zdrowotnych;
7) prowadzenia badania opinii i doświadczeń pacjentów na podstawie ankiety.

Scroll to top