Audyt zgodności z RODO przebiega dwuetapowo:

I etap: Analiza aktualnego stanu wdrożenia ochrony danych w organizacji:

  • identyfikacja wymagań prawnych i informatycznych;
  • inwentaryzacja środków ochrony danych osobowych - audyt aktywów, zagrożeń;
  • analiza dostępnej dokumentacji ochrony danych osobowych;
  • analiza wstępna ryzyka zgodnie z RODO;
  • raport z audytu – rekomendacje i zalecenia;
  • plan wdrożenia zawierający wybrane rodzaje zabezpieczeń (organizacyjnych, fizycznych, informatycznych) w celu optymalnej ochrony przetwarzania danych zgodnie z wymogami RODO.

II etap: Przygotowanie i wdrożenie dokumentacji przetwarzania danych osobowych zgodnie z wymaganiami RODO oraz specyfiką organizacji:

  • rejestr czynności przetwarzania danych osobowych (RCPD);
  • politykę ochrony danych;
  • instrukcję zarządzania systemem informatycznym;
  • udokumentowaną analizę ryzyka;
  • wewnętrzne instrukcje, procedury, wytyczne regulujące ochronę danych osobowych, inne szczegółowe dokumenty i załączniki (ewidencje, oświadczenia, upoważnienia, umowy powierzenia danych i inne, które będą niezbędne do działania organizacji, zgodnie z wymogami RODO);
  • przeszkolenie personelu z zakresu ochrony danych osobowych.